Dział Organizacyjno-Administracyjny

Do zadań Działu Organizacyjno-Administracyjnego (symbol DA) należą między innymi:

  • realizowanie zadań w zakresie polityki kadrowej, prognozowanie, planowanie i bilansowanie potrzeb kadrowych w MZDiK;
  • sporządzanie dokumentacji kadrowo-płacowej oraz prowadzenie akt osobowych i ewidencji czasu pracy pracowników;
  • przygotowywanie dokumentów związanych z zatrudnieniem: umów o pracę, wypowiedzeń, świadectw pracy i innych;
  • prowadzenie ewidencji badań okresowych pracowników oraz kierowanie ich na badania wstępne, okresowe i kontrolne;
  • prowadzenie dokumentacji zgłoszeniowej z zakresu ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego (obsługa programu Płatnik);
  • organizacja i prowadzenie sekretariatu MZDiK, prowadzenie rejestrów: korespondencji przychodzącej oraz skarg i wniosków;
  • współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania w MZDiK stażów absolwenckich i praktyk zawodowych;
  • przygotowywanie i przeprowadzanie procedury naboru na wolne stanowiska urzędnicze (w tym kierownicze), pomocnicze i obsługi;
  • prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym oraz podnoszeniem kwalifikacji pracowników;
  • prowadzenie rejestrów: wyjazdów służbowych, upoważnień i pełnomocnictw dla pracowników oraz zarządzeń i poleceń dyrektora;
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych w zakresie urządzeń technicznych i maszyn, środków transportu, innych środków itp.;
  • obsługa administracyjna Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (przyjmowanie i weryfikacja wniosków o świadczenia itp.);
  • prowadzenie spraw związanych z administrowaniem pomieszczeniami MZDiK (umowy dotyczące mediów, wynajmu lokali itp.);
  • prowadzenie spraw pieczęci oraz sprawowanie dozoru i zapewnienie utrzymania w czystości obiektów i parkingu MZDiK;
  • nadzór zadań z zakresu przepisów instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt, prowadzenie składnicy akt MZDiK;
  • wystawianie kart drogowych oraz nadzór nad pracą kierowców samochodów służbowych MZDiK;
  • prowadzenie ewidencji przeglądów technicznych pojazdów oraz ich rejestracji, ubezpieczeń, ewidencji zużycia paliwa itp.

Dział Inżynierii Ruchu

Do zadań Działu Inżynierii Ruchu (symbol DR) należą między innymi:

  • prowadzenie badań natężeń i struktury ruchu na sieci drogowej miasta;
  • bieżąca analiza i ocena bezpieczeństwa ruchu na drogach wewnętrznych (wypadkowość, mapa zdarzeń drogowych itp.);
  • rozbudowa systemu sterowania ruchem, wspomagającego zarządzanie siecią komunikacyjną w mieście;
  • analiza techniczna i ekonomiczna projektowanych rozwiązań komunikacyjnych, w tym infrastruktury rowerowej;
  • planowanie we współpracy z Urzędem Miejskim w Radomiu i Miejską Pracownią Urbanistyczną w Radomiu rozwoju układu komunikacyjnego i sieci drogowej (plan zagospodarowania przestrzennego, plany bieżące i wieloletnie);
  • opracowywanie planów poprawy warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach wewnętrznych w mieście;
  • opiniowanie dokumentacji technicznych, w tym dotyczących infrastruktury rowerowej, wykonywanych przez biura projektowe lub inne jednostki, w zakresie geometrii, organizacji i bezpieczeństwa ruchu na drogach publicznych i ich uzgadnianie na drogach wewnętrznych;
  • prowadzenie działań w zakresie zmian organizacji ruchu i poprawy bezpieczeństwa ruchu na drogach wewnętrznych;
  • udział w komisjach i zespołach zajmujących się problematyką drogową w mieście w zakresie dróg wewnętrznych;
  • udział w komisjach odbiorów inwestycji drogowych w zakresie organizacji i bezpieczeństwa ruchu;
  • kontrola prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu umieszczonych na drogach wewnętrznych oraz bieżące wprowadzanie zmian będących wynikami kontroli wraz z ewidencją zleceń oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  • opracowywanie koncepcji zmian w organizacji ruchu (tymczasowych i docelowych);
  • opiniowanie stałej organizacji ruchu na drogach publicznych i tymczasowej, wynikłej wskutek robót w pasie drogowym;
  • rozpatrywanie i zatwierdzanie stałej oraz tymczasowej organizacji ruchu na drogach wewnętrznych;
  • bieżące utrzymanie i przegląd oznakowania pionowego i poziomego, drogowych sygnalizacji świetlnych i systemów sterowania ruchem;
  • opiniowanie pod względem bezpieczeństwa ruchu drogowego urządzeń niewchodzących w skład infrastruktury drogowej (na przykład reklamy, kioski) umieszczonych w pasie dróg wewnętrznych.

Dział Inwestycji

Do zadań Działu Inwestycji (symbol DI) należą między innymi:

  • przygotowywanie planów rzeczowych i finansowych, rocznych i wieloletnich, a także dokumentów mających na celu zlecanie na zewnątrz robót w zakresie budowy nowych ulic, infrastruktury rowerowej, terenów zielonych w pasach drogowych i oświetlenia oraz ich przebudowy, a także w zakresie budowy, przebudowy i remontów drogowych obiektów inżynierskich oraz ich bieżącego utrzymania;
  • przygotowywanie planów rzeczowych i finansowych, rocznych i wieloletnich, a także dokumentów mających na celu zlecanie na zewnątrz robót w zakresie budowy dróg rowerowych i chodników niezlokalizowanych w pasach drogowych, przeznaczonych do ruchu pieszych i rowerzystów, dla których gmina miasta Radomia jest zarządcą terenu i zarządza nimi w granicach administracyjnych miasta;
  • prowadzenie nadzoru technicznego nad wykonywanymi robotami drogowymi, oświetleniem, kanalizacją deszczową, zielenią itp.;
  • opiniowanie dokumentacji technicznych w zakresie budownictwa drogowego, rozwiązań technicznych i technologicznych;
  • ścisła współpraca z Działem Laboratorium Drogowego MZDiK w zakresie przestrzegania technologii w realizowanych inwestycjach;
  • organizowanie odbiorów technicznych dróg, remontów kapitalnych, przebudowy, oświetlenia ulic i kanalizacji deszczowej;
  • współpraca z innymi jednostkami w zakresie przebudowy uzbrojenia podziemnego kolidującego z nowo budowanymi ulicami;
  • współpraca z Działem Inżynierii Ruchu MZDiK w zakresie przekazywania inwentaryzacji powykonawczych inwestycji;
  • współpraca z innymi działami MZDiK w zakresie egzekwowania postanowień gwarancji dla wykonanych inwestycji;
  • przygotowywanie dokumentacji technicznych w zakresie budowy, przebudowy i remontów drogowych obiektów inżynierskich;
  • prowadzenie przeglądów okresowych drogowych obiektów inżynierskich (bieżących, podstawowych, rozszerzonych, szczegółowych itp.);
  • wydawanie opinii dotyczących przejazdów nienormatywnych przez drogowe obiekty inżynierskie i lokalizacji sieci infrastruktury technicznej w obrębie tych obiektów, zlecanie i nadzorowanie robót związanych z utrzymaniem drogowych obiektów inżynierskich;
  • współpraca z innymi działami MZDiK i instytucjami w zakresie prowadzonych spraw dotyczących drogowych obiektów inżynierskich oraz udział w odbiorach częściowych, końcowych i gwarancyjnych realizowanych inwestycji i zadań w zakresie tych obiektów.

Dział Utrzymania

Do zadań Działu Utrzymania (symbol DU) należą między innymi:

  • bieżące utrzymanie dróg (nawierzchni twardych i gruntowych, chodników, infrastruktury rowerowej, wpustów kanalizacji deszczowej);
  • przygotowywania dokumentów w celu zlecania i nadzorowania robót w zakresie utrzymania sieci dróg w należytym stanie technicznym;
  • organizacja i nadzorowanie zimowego utrzymania dróg w Radomiu oraz koordynowanie robót prowadzonych w pasach drogowych;
  • przekazywanie stwierdzonych usterek w oznakowaniu pionowym, poziomym oraz sygnalizacji świetlnej do Działu Inżynierii Ruchu MZDiK;
  • przygotowywanie planów rzeczowych i finansowych, bieżących, rocznych i wieloletnich, w zakresie bieżącego utrzymania sieci drogowej;
  • udział w odbiorach końcowych inwestycji i przejmowanie od Działu Inwestycji MZDiK dróg do eksploatacji po odbiorze końcowym;
  • przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych i wykonywanie wymaganych przepisami przeglądów okresowych dróg.

Dział Przewozów Pasażerskich

Do zadań Działu Przewozów Pasażerskich (symbol DP) należą między innymi:

  • zlecanie usług przewozowych na terenie Radomia, koordynacja realizacji tych usług przez operatorów i kontrola ich wykonania;
  • inicjowanie i promowanie nowych rozwiązań oraz prowadzenie działań promocyjnych w zakresie komunikacji miejskiej w Radomiu;
  • opracowywanie rozkładów jazdy dla autobusów komunikacji miejskiej (graficznych, brygadowych, tabelarycznych i przystankowych) oraz wyjaśnień do tych rozkładów w zakresie przebiegu trasy, liczby jednostek, struktury czasu kursów i częstotliwości kursów;
  • organizacja, analiza i rozliczanie bieżących pomiarów czasu jazdy i napełnienia autobusów komunikacji miejskiej;
  • zbieranie i analiza wniosków i postulatów w zakresie usprawnienia komunikacji miejskiej oraz podejmowanie działań usprawniających;
  • pomiary i analiza długości linii i odcinków międzyprzystankowych i międzywęzłowych wraz z określeniem liczby taboru do obsługi linii;
  • informowanie pasażerów o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej i wprowadzanych w tym zakresie zmianach oraz ustalanie nowych tras komunikacyjnych i przystanków tymczasowych w sytuacjach awaryjnych, wprowadzanie zmian lokalizacji przystanków i ich ewidencja;
  • utrzymanie sprawności i czystości infrastruktury przystankowej na terenie miasta oraz budowa, rozbudowa i modernizacja przystanków;
  • analiza i ocena istniejących linii komunikacji miejskiej, opracowywanie planów rozwoju komunikacji miejskiej, ustalanie priorytetów inwestycyjnych, prowadzenie badań przemieszczeń tak zwanych potoków pasażerskich oraz bieżąca analiza cen usług przewozowych;
  • prowadzenie kontroli w zakresie punktualności kursów na poszczególnych liniach, ocena czystości autobusów, ich estetyki itp.;
  • realizacja porozumień międzygminnych w zakresie wspólnej realizacji komunikacji miejskiej, których stroną jest Gmina Miasta Radomia.

Dział Taryfowo-Biletowy

Do zadań Działu Taryfowo-Biletowego (symbol DT) należą między innymi:

  • nadzorowanie spraw w zakresie ulgowych i bezpłatnych przejazdów pasażerów autobusami komunikacji miejskiej w Radomiu;
  • organizacja sprzedaży biletów (hurtowej i detalicznej), nadzór nad jej realizacją i zapewnienie sprzedaży biletów w określonych punktach;
  • przygotowywanie i realizacja umów, rozliczanie ajentów i innych podmiotów prowadzących sprzedaż biletów na zlecenie MZDiK;
  • przygotowywanie dokumentacji w celu zlecania wykonania druków biletów, ścisła ewidencja tych druków oraz ich magazynowanie;
  • nadzór nad wykonywaniem przez firmę zewnętrzną usług polegających na kontroli biletów w autobusach komunikacji miejskiej, szkoleniu kontrolerów, dbaniu o poprawność wystawionych wezwań, rozpatrywaniu skarg i odwołań pasażerów, windykacji należności itp.;
  • obsługa systemu Radomskiej Karty Miejskiej (wystawianie kart, sprzedaż biletów miesięcznych i okresowych, przedłużanie ważności ulg);
  • kontrola, nadzór, obsługa i serwis biletomatów oraz nadzór nad zewnętrznymi punktami sprzedaży biletów komunikacji miejskiej (POS);
  • prowadzenie działań promocyjnych w zakresie spraw taryfowo-biletowych w komunikacji miejskiej w Radomiu, nadzór nad tymi taryfami.

Dział Czystości i Zieleni

Do zadań Działu Czystości i Zieleni (symbol DC) należą między innymi:

  • nadzór nad utrzymaniem czystości w pasach drogowych (jezdnie, ciągi piesze i pieszo-rowerowe, ścieżki rowerowe, zieleńce);
  • nadzór nad zimowym utrzymaniem ciągów pieszych i pieszo-rowerowych oraz ścieżek rowerowych na terenie miasta;
  • typowanie pasów drogowych do interwencyjnych usług czystości (jezdnie, ciągi piesze i pieszo-rowerowe, ścieżki rowerowe, zieleńce);
  • odbiór jezdni po wypadkach, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców oraz służb w zakresie czystości i zieleni w pasach drogowych;
  • nadzór nad utrzymaniem i konserwacją zieleni (koszenie, formowanie koron, cięcia techniczne i pielęgnacyjne drzew i krzewów itp.);
  • prowadzenie procedur związanych z typowaniem i wykonywaniem wycinek i zabiegów w drzewostanie rosnącym w pasach drogowych;
  • opracowywanie projektów i klasyfikacja nasadzeń oraz typowanie gatunków drzew i krzewów do nasadzeń w pasach drogowych;
  • udział w odbiorach końcowych zadań inwestycyjnych i przejmowanie do utrzymania pasów drogowych w zakresie czystości i zieleni;
  • wykonanie, montaż, utrzymanie, konserwacja i tworzenie bazy danych elementów Systemu Informacji Miejskiej i stojaków rowerowych;
  • sprawowanie kontroli nad wykonywaniem usług zgodnie z zawartymi umowami i obowiązującymi normami oraz odbiory zlecanych usług.

Dział Oświetlenia

Do zadań Działu Oświetlenia (symbol DO) należą między innymi:

  • bieżące utrzymanie oświetlenia ulicznego i infrastruktury oświetleniowej na ogólnodostępnych terenach o charakterze rekreacyjnym bądź kulturowym (w tym w parkach miejskich) oraz współpraca w zakresie rozbudowy i utrzymania systemów iluminacji świątecznych;
  • przygotowywanie dokumentacji technicznych dla planowanych jednobranżowych robót elektrycznych w zakresie oświetlenia ulicznego;
  • przygotowywanie planów w zakresie budowy, przebudowy i remontów kapitalnych oświetlenia ulicznego oraz jego konserwacji;
  • prowadzenie nadzoru technicznego nad robotami w zakresie budowy, przebudowy i remontów kapitalnych oświetlenia ulicznego; 
  • wydawanie warunków technicznych zasilania projektowanego oświetlenia ulicznego wraz z zalecanymi rozwiązaniami technicznymi;
  • uzgadnianie dokumentacji w zakresie rozwiązań technicznych budowy, przebudowy i remontów oświetlenia ulicznego;
  • organizowanie odbiorów technicznych wybudowanego oświetlenia ulicznego, przebudowy i wykonanych remontów kapitalnych;
  • współpraca z innymi działami MZDiK w zakresie diagnostyki, kontroli stanu urządzeń elektrycznych, wydawania warunków technicznych, opiniowania dokumentacji przyłączy energetycznych i linii zasilających, zasilania w energię elektryczną i zawierania umów z dostawcami;
  • prowadzenie postępowań związanych z odszkodowaniami za szkody powstałe w infrastrukturze oświetlenia drogowego;
  • obsługa imprez miejskich w zakresie czasowego demontażu słupów oświetleniowych, wyłączania wskazanych punktów świetlnych lub montażu tymczasowych, zapewnienia tymczasowych punktów poboru energii elektrycznej, dyżurów ekip serwisu elektrycznego itp.

Dział Dokumentacji

Do zadań Działu Dokumentacji (symbol DD) należą między innymi:

  • przygotowywanie dokumentacji technicznych w zakresie budowy i przebudowy ulic, w tym w ramach tak zwanych inwestycji czynowych;
  • przygotowywanie planów rzeczowych i finansowych w zakresie budowy i przebudowy ulic oraz infrastruktury rowerowej;
  • przygotowywanie dokumentów mających na celu zlecanie na zewnątrz prac polegających na opracowywaniu dokumentacji;
  • opiniowanie wszystkich opracowywanych dokumentacji projektowych, wykonywanych dla MZDiK przez podmioty zewnętrzne;
  • prowadzenie procedury związanej ze zgłoszeniem budowy, uzyskaniem pozwolenia na budowę i procedury związanej z ustawą ZRID;
  • prowadzenie postępowań o podział lub scalanie i podział nieruchomości pod planowane inwestycje drogowe;
  • planowanie we współpracy z Urzędem Miejskim i Miejską Pracownią Urbanistyczną rozwoju układu komunikacyjnego i sieci drogowej;
  • współpraca z Działem Księgowości MZDiK oraz Działem Inwestycji MZDiK w zakresie rozliczania finansowego inwestycji.

Dział Obsługi Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego

Do zadań Działu Obsługi Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (symbol DS) należą między innymi:

  • obsługa Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego poprzez kontrolę wnoszenia opłat za parkowanie w postaci biletu kontrolnego, abonamentu, karty opłaty ryczałtowej i za pomocą telefonu komórkowego oraz kontrolę dokumentów uprawniających do parkowania;
  • prowadzenie punktu kasowego oraz organizacja sprzedaży biletów kontrolnych i nadzór nad jej prawidłową realizacją;
  • wystawianie wezwań do uiszczenia opłaty dodatkowej oraz rozpoznawanie reklamacji;
  • wystawianie zezwoleń i prowadzenie spraw z zakresu wjazdu na zamknięte odcinki ulic;
  • wystawianie zezwoleń na bezpłatne parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego.

Dział Windykacji

Do zadań Działu Windykacji (symbol DW) należą między innymi:

  • windykacja należności z tytułu niezapłaconych opłat dodatkowych wystawionych za postój w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Radomiu, zajęcia pasa drogowego oraz wyroków sądowych za wyrządzone szkody komunikacyjne;
  • wykonywanie operacji księgowych na podstawie wyciągów bankowych oraz raportów kasowych (dotyczy opłat w SPPN);
  • ustalanie właścicieli pojazdów w oparciu o rejestr państwowy Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców;
  • wystawianie tytułów wykonawczych i przekazywanie ich organom egzekucyjnym;
  • przekazywanie spraw do komornika sądowego w celu przymusowego ściągnięcia należności.

Dział Zarządzania Pasem Drogowym

Do zadań Działu Zarządzania Pasem Drogowym (symbol DZP) należą między innymi:

  • opiniowanie i uzgadnianie dokumentacji technicznych dotyczących budownictwa drogowego i drogowych obiektów inżynierskich;
  • opiniowanie, uzgadnianie przebiegu i lokalizacji urządzeń i sieci infrastruktury, obiektów budowlanych, ogródków w pasie drogowym itp.;
  • opiniowanie i wydawanie decyzji lokalizacyjnych wraz z uzgadnianiem dokumentacji technicznych dla zjazdów z dróg;
  • wydawanie opinii w sprawie najmu, dzierżawy oraz użyczenia gruntów w drogach;
  • analiza stanu prawnego oraz zagospodarowania nieruchomości znajdujących się w pasie drogowym dróg publicznych i na drogach wewnętrznych w kontekście zajęcia tych nieruchomości pod poszerzenie nieruchomości własnych działek sąsiadujących;
  • prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem dróg w sposób szczególny;
  • wydawanie opinii oraz zezwoleń dla przejazdów pojazdów ponadnormatywnych;
  • wydawanie uzgodnień w trybie ustawy o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej.

Oddział Zajęcia Pasa Drogowego

Do zadań Oddziału Zajęcia Pasa Drogowego (symbol ZPD) należą między innymi:

  • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na zajęcie pasa drogowego dróg publicznych znajdujących się w granicach administracyjnych miasta Radomia na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg;
  • prowadzenie spraw związanych z wystąpieniem nielegalnych zajęć pasa drogowego dróg publicznych na podane powyżej cele;
  • prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat za usunięcie awarii infrastruktury technicznej w pasie drogowym dróg publicznych;
  • prowadzenie ewidencji spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w granicach Radomia;
  • prowadzenie i ewidencja spraw związanych z zawieraniem umów cywilnoprawnych w związku z zajęciem dróg wewnętrznych w granicach administracyjnych miasta Radomia na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg.

Oddział Zajęcia Pasa Drogowego podlega pod Dział Zarządzania Pasem Drogowym. Informacje o tym dziale są podane wyżej.

Dział Zarządzania Nieruchomościami

Do zadań Działu Zarządzania Nieruchomościami (symbol DZN) należą między innymi:

  • prowadzenie spraw związanych z dzierżawą i najmem nieruchomości stanowiących własność Gminy Miasta Radomia, miasta na prawach powiatu Radom i Skarbu Państwa w drogach wewnętrznych oraz kierowanie wniosków do prezydenta Radomia w ramach tych spraw;
  • zawieranie umów oraz przygotowywanie ogłoszeń w związku z publikacją w prasie, na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej MZDiK;
  • prowadzenie spraw w zakresie bezumownego zajęcia dróg wewnętrznych, naliczanie opłat za bezumowne korzystanie z nieruchomości;
  • przygotowywanie zezwoleń dotyczących zgody na dysponowanie terenem dla celów budowlanych na gruntach będących własnością Gminy Miasta Radomia, miasta na prawach powiatu Radom i Skarbu Państwa (dla osób fizycznych i osób prawnych oraz dla MZDiK);
  • prowadzenie spraw z zakresu ustalania i wypłaty odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne oraz nieruchomości, które stały się własnością Gminy Miasta Radomia, miasta na prawach powiatu Radom i Skarbu Państwa, a także gruntów przejętych pod drogi budowane w ramach tak zwanych czynów drogowych (według ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji).

Oddział Regulacji Stanów Prawnych

Do zadań Oddziału Regulacji Stanów Prawnych (symbol RSP) należą między innymi:

  • regulacja stanu prawnego w zakresie przebiegu pasów drogowych ulic oraz badanie zapisów zawartych w księgach wieczystych;
  • sprawdzanie wprowadzanych zmian w ewidencji gruntów i budynków miasta Radomia, powstałych w wyniku inwestycji drogowych;
  • doprowadzenie do zgodności zapisów figurujących w rejestrze gruntów z zapisami zawartymi w inwentaryzacjach powykonawczych;
  • przygotowywanie wniosków wieczystoksięgowych w celu ujawnienia nieruchomości drogowych objętych decyzjami ZRID;
  • prowadzenie postępowań dotyczących podziału nieruchomości i kierowanie do prezydenta Radomia wniosków o trwały zarząd nad nieruchomościami przejętymi na podstawie decyzji ZRID oraz prowadzenie postępowań wyjaśniających wskutek skarg i wniosków.

Oddział Regulacji Stanów Prawnych podlega pod Dział Zarządzania Nieruchomościami. Informacje o tym dziale są podane wyżej.

Dział Laboratorium Drogowego

Do zadań Działu Laboratorium Drogowego (symbol DL) należą między innymi:

  • badanie gruntów, kruszyw i mieszanek związanych spoiwami hydraulicznymi oraz mieszanek niezwiązanych;
  • wykonywanie polowych badań podłoża gruntowego i robót ziemnych oraz badań diagnostycznych nawierzchni drogowych;
  • wykonywanie badań składu i cech fizyczno-mechanicznych mieszanek mineralno-asfaltowych;
  • wykonywanie badań mieszanek betonowych, betonu i prefabrykowanych elementów drogowych;
  • wykonywanie badań diagnostycznych nawierzchni drogowych, weryfikacja receptur dostarczanych przez wykonawców;
  • świadczenie usług laboratoryjnych na rzecz innych podmiotów gospodarczych.

Dział Zamówień

Do zadań Działu Zamówień (symbol DZ) należą między innymi:

  • ustalanie robót, usług i dostaw planowanych do zlecenia w trybie przewidzianym ustawą Prawo zamówień publicznych;
  • opiniowanie formy i trybu zamówień publicznych dla poszczególnych planowanych zadań;
  • nadzór nad dokumentami zamówienia przewidzianymi powyższą ustawą, właściwymi dla realizacji danego zamówienia;
  • sporządzanie dokumentów zamówienia do przeprowadzenia postępowania na podstawie materiałów przekazanych przez działy MZDiK;
  • współpraca z działami MZDiK w sprawach prowadzonych postępowań w ramach ustawy Prawo zamówień publicznych;
  • prowadzenie postępowań o zamówienia publiczne zgodnie z procedurą ustaloną przepisami powyższej ustawy dla danego postępowania;
  • przygotowywanie umów na roboty, usługi i dostawy objęte postępowaniem o zamówienie publiczne;
  • sporządzanie rocznych sprawozdań z udzielonych zamówień publicznych;
  • prowadzenie rejestru prowadzonych przez dział postępowań o udzielenie zamówień publicznych.

Dział Księgowości

Do zadań Działu Księgowości (symbol DK) należą między innymi:

  • prowadzenie rozliczeń środków finansowych MZDiK oraz spraw związanych z rozliczeniami z ZUS i Urzędem Skarbowym;
  • prowadzenie działalności kasowej w zakresie punktów wpłat i wypłat (kasy);
  • kontrola gospodarki kasowej realizowanej przez Dział Taryfowo-Biletowy i Dział Obsługi Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego;
  • prowadzenie spraw związanych z rozliczeniami finansowymi MZDiK z innymi podmiotami gospodarczymi;
  • prowadzenie spraw związanych z rozliczeniami finansowymi pracowników MZDiK (płace, umowy zlecenia, deklaracje podatkowe itp.);
  • terminowe regulowanie zobowiązań ujętych w prowadzonej przez MZDiK ewidencji księgowej, zgodnie z umowami i planem finansowym;
  • prowadzenie ogólnej i szczegółowej ewidencji wykorzystanych środków finansowych oraz kontrola dekretacji dokumentacji finansowej;
  • prowadzenie spraw związanych z obowiązkowym i dobrowolnym ubezpieczeniem pracowników MZDiK - obsługa programu Płatnik;
  • wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu ERP-7, prowadzenie rachunkowości w ramach dochodów;
  • prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej działalności inwestycyjnej oraz bieżącej;
  • gromadzenie, przechowywanie, ewidencja i zwrot wadiów oraz zabezpieczeń należytego wykonywania umów (wpłaty gotówkowe itp.);
  • prowadzenie Centralnego Rejestru Umów oraz bieżącej analizy finansowej i księgowej w zakresie materiałów, rozliczeń, inwestycji itp.;
  • dokonywanie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej oraz wykonywanie kontroli finansowej;
  • sporządzanie ewidencji środków trwałych oraz miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań w zakresie prowadzonej działalności;
  • wystawianie upomnień dotyczących zajęcia pasa ruchu drogowego i umieszczania reklam w pasie drogowym;
  • wystawianie faktur (za materiały z odzysku, umieszczanie urządzeń na drogach wewnętrznych lub rozkładów na przystankach MZDiK).

Dział Informatyczny

Do zadań Działu Informatycznego (symbol DIN) należą między innymi:

  • zapewnienie ciągłości pracy informatycznych systemów użytkowych, stacji roboczych, oprogramowania i sieci informatycznych;
  • projektowanie, wdrażanie i uzupełnianie systemu informatycznego MZDiK;
  • organizowanie szkoleń pracowników MZDiK w zakresie stosowania i wykorzystywania systemu informatycznego;
  • organizacja, wdrażanie i nadzorowanie pracy jednolitej sieci informatycznej MZDiK;
  • opracowywanie własnych rozwiązań z dziedziny informatyki dla potrzeb MZDiK;
  • wdrażanie i nadzór nad elektronicznym obiegiem dokumentów, administracja techniczna Biuletynem Informacji Publicznej MZDiK;
  • prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem technicznym stroną internetową i pocztą elektroniczną MZDiK;
  • administracja i ewidencja kont użytkowników systemów informatycznych, prowadzenie rejestru licencji oprogramowań MZDiK;
  • elektroniczne archiwizowanie i zabezpieczanie baz danych na nośnikach informatycznych.

Stanowisko radcy prawnego

Do zadań wieloosobowego stanowiska radcy prawnego (symbol WP) należą między innymi:

  • udzielanie konsultacji i porad przy opracowywaniu projektów umów wywołujących skutki prawne, zarządzeń, instrukcji, regulaminów itp.;
  • opiniowanie wszystkich umów zawieranych przez MZDiK z innymi podmiotami pod względem formalno-prawnym;
  • pisanie umów i aneksów do umów w szczególnie złożonych i skomplikowanych przypadkach, po konsultacji z działem merytorycznym;
  • występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym, sądowo-administracyjnym i przed innymi organami orzekającymi;
  • udzielanie porad i opinii oraz wyjaśnień w sprawach dotyczących stosowania obowiązujących przepisów prawnych;
  • opiniowanie spraw pod względem formalno-prawnym w zakresie prowadzenia inwestycji (wywłaszczenia, wnioski o wykup gruntów itp.).

Stanowisko do spraw pozyskiwania środków

Do zadań wieloosobowego stanowiska do spraw pozyskiwania środków zewnętrznych (symbol WF) należą między innymi:

  • pozyskiwanie i analiza informacji o możliwości uzyskiwania dofinansowania ze środków zewnętrznych;
  • przygotowywanie materiałów do opracowania i złożenia wniosków o dofinansowanie ze środków zewnętrznych;
  • realizacja, rozliczanie i sprawozdawczość zadań dofinansowanych zgodnie z zawartymi umowami;
  • nadzór nad złożonymi wnioskami o dofinansowanie dla projektów współfinansowanych ze środków pomocowych;
  • współdziałanie z Urzędem Marszałkowskim, Urzędem Wojewódzkim i innymi podmiotami w zakresie środków unijnych;
  • przygotowanie, opracowanie i zlecanie materiałów promocyjnych dla zadań realizowanych z udziałem środków zewnętrznych;
  • współpraca z Działem Księgowości i Działem Inwestycji w zakresie rozliczania finansowego inwestycji.

Stanowisko do spraw współpracy z mediami

Do zadań wieloosobowego stanowiska do spraw współpracy z mediami (symbol WM) należą między innymi:

  • współpraca z mediami (udzielanie odpowiedzi na pytania, przesyłanie komunikatów oraz informacji itp.);
  • analiza informacji w mediach i reagowanie na ewentualne nieprawidłowości (przygotowywanie sprostowań);
  • przygotowywanie komunikatów o zmianach w komunikacji miejskiej, utrudnieniach w ruchu kołowym i innych;
  • przygotowywanie informacji prasowych o bieżących wydarzeniach związanych z działalnością MZDiK;
  • przygotowywanie map i schematów oraz innych materiałów graficznych związanych z działalnością MZDiK;
  • redagowanie i nadzór nad zawartością merytoryczną oficjalnej strony internetowej MZDiK: www.mzdik.pl;
  • prowadzenie archiwum fotograficznego na potrzeby strony internetowej MZDiK i innych form działalności;
  • nadzór nad przestrzeganiem identyfikacji wizualnej MZDiK (znaku firmowego, kolorystyki, czcionki itp.);
  • przygotowywanie spójnych graficznie i tekstowo komunikatów dla pasażerów o zmianach w komunikacji;
  • współpraca z Działem Przewozów Pasażerskich w zakresie prawidłowej i jednolitej informacji dla pasażerów;
  • koordynacja patronatów medialnych i nadzór nad realizacją umów z patronami medialnymi lub sponsorami;
  • projektowanie graficzne materiałów promocyjno-reklamowych i innych związanych z działalnością MZDiK;
  • współpraca z Urzędem Miejskim w Radomiu oraz z innymi jednostkami w zakresie komunikacji społecznej;
  • przygotowywanie sprawozdań o bieżących decyzjach i działaniach MZDiK dla Urzędu Miejskiego w Radomiu;
  • przygotowywanie sprawozdań o utrudnieniach w ruchu kołowym na terenie Radomia dla służb ratowniczych.

Stanowisko inspektora ochrony danych

Do zadań jednoosobowego stanowiska inspektora ochrony danych (symbol JD) należą między innymi:

  • informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego i pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia PE i Rady (UE) nr 2016/679 z 27.04.2016 oraz innych przepisów o ochronie danych;
  • monitorowanie przestrzegania powyższego rozporządzenia i innych przepisów, w tym szkolenia pracowników i powiązane z tym audyty;
  • współpraca z organem nadzorczym oraz monitorowanie opracowania i aktualizowania "dokumentacji bezpieczeństwa informacji";
  • sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ich ochronie i opracowanie w tym zakresie sprawozdania;
  • prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych i pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą;
  • monitorowanie umów powierzenia danych osobowych z podmiotami przetwarzającymi oraz prowadzenie rejestru takich umów;
  • uczestnictwo w identyfikacji i analizie ryzyka utraty bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych w MZDiK;
  • monitorowanie wdrożonych zabezpieczeń dotyczących ochrony danych osobowych i prowadzenie kontroli w tym zakresie;
  • koordynacja w przygotowywaniu odpowiedzi na wnioski w trybie dostępu do informacji publicznej, zgodnie z odpowiednią ustawą.

Stanowisko do spraw zarządzania kryzysowego

Do zadań jednoosobowego stanowiska do spraw obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ochrony informacji niejawnych i sygnalisty (symbol JT) należą między innymi:

  • bieżące uaktualnianie dokumentów dotyczących Stałego Dyżuru;
  • bieżące uaktualnianie Planu Obrony Cywilnej dla MZDiK, wynikające z Planu Obrony Cywilnej Miasta Radomia;
  • dokonywanie i sporządzanie oceny stanu przygotowań w zakresie obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego MZDiK;
  • sporządzanie planu działania w zakresie obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego;
  • uaktualnianie kart realizacji zadań obrony cywilnej załączonych do Planu Obrony Cywilnej Województwa Mazowieckiego;
  • uczestniczenie w przedsięwzięciach dotyczących przygotowania operacyjnego miasta Radomia na wypadek kryzysu i wojny;
  • zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
  • zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
  • zapewnienie ochrony miejsca, w którym są przetwarzane informacje niejawne;
  • kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
  • prowadzenie szkoleń pracowników MZDiK w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  • prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
  • prowadzenie wewnętrznego systemu informowania o nieprawidłowościach w MZDiK zgodnie z obowiązującymi przepisami.