Tablica informacyjna Rządowy Fundusz Polski Ład - Program Inwestycji Strategicznych

Przebudowa wiaduktu w ulicy Żeromskiego w Radomiu nad torami PKP wraz z infrastrukturą towarzyszącą

WARTOŚĆ INWESTYCJI: 130.944.434,14 PLN.
DOFINANSOWANIE (Rządowy Fundusz Polski Ład): 65.000.000,00 PLN.
ŚRODKI WŁASNE: 65.944.434,14 PLN.

W ramach programu Rządowy Fundusz Polski Ład - Program Inwestycji Strategicznych Gmina Miasta Radomia pozyskała dofinansowanie w wysokości 65.000.000,00 złotych na zadanie pod nazwą "Przebudowa wiaduktu w ulicy Żeromskiego w Radomiu nad torami PKP wraz z infrastrukturą towarzyszącą".

W ramach inwestycji zostanie wybudowany nowy wiadukt o długości 0,28 kilometra nad torami PKP w ciągu linii kolejowych nr 8, 26 i 585. Węzeł będzie składał się z dwóch sąsiadujących ze sobą jednakowych wiaduktów o rozdzielonych jezdniach (północnego i południowego). Na każdym obiekcie zostaną wykonane jezdnie z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 metra (2 x 2) oraz jednym buspasem o szerokości 3 metrów.

Działania w ramach zadania:

  • rozbiórka istniejącego wiaduktu w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej w Radomiu;
  • budowa nowych chodników, drogi rowerowej oraz obustronnej ścieżki pieszo-rowerowej o szerokości 3,5 metra wzdłuż przebudowywanego odcinka;
  • przebudowa istniejących nawierzchni jezdni, zjazdów, chodników i dróg rowerowych na wiaduktach oraz w ich obrębie,
  • przebudowa sieci infrastruktury technicznej (wodociągowej, ciepłowniczej, energetycznej itp.);
  • budowa odwodnienia drogi;
  • budowa nowego połączenia ulicy Średniej z ulicą Metalową;
  • budowa przystanków autobusowych na wiaduktach;
  • zmiana organizacji ruchu w obrębie inwestycji;
  • budowa ekranów akustycznych;
  • budowa obustronnego peronu PKP pod wiaduktem wraz z zadaszeniem o długości 300 metrów i szerokości od 3,5 do 8,6 metra;
  • budowa wind, schodów ruchomych, schodów stałych wraz z zadaszeniem na połączeniu peronu PKP z obiektami dla zapewnienia powiązania komunikacyjnego wiaduktów z wybudowanym peronem kolejowym (realizowanym przez spółkę PKP PLK S.A.);
  • rozbudowa układu komunikacyjnego w obrębie obiektu w celu połączenia z peronem PKP Radom Wschodni.