Ulica Fołtyn
Dotacja z budżetu Województwa Mazowieckiego
"Instrument wsparcia zadań ważnych dla równomiernego rozwoju województwa mazowieckiego"
Instrument wsparcia zadań ważnych dla równomiernego rozwoju województwa mazowieckiego skierowany jest do powiatów i gmin województwa mazowieckiego, nieposiadających wystarczającego potencjału infrastruktury technicznej oraz mających ograniczone szanse na pozyskanie środków na realizację pilnych potrzeb mieszkańców z innych programów pomocowych dedykowanych rozbudowie infrastruktury.
Budowa ulicy Marii Fołtyn
Kwota dofinansowania: 4.000.000,00 zł.
Koszt całkowity: 9.456.189,02 zł.
Termin realizacji: 2021 rok.
Ulica Marii Fołtyn pełni ważną funkcję komunikacyjną na obszarze północno- wschodniego Radomia. Rozbudowana ulica Fołtyn usprawniła przede wszystkim dojazd do licznych firm działających w strefie przemysłowej, ale także do wyższych uczelni oraz prywatnych posesji. Przedmiotowa ulica stanowi wlot w drogę wyższej kategorii, to jest drogę wojewódzką - ulicę Kozienicką, która jest trasą dojazdową dla mieszkańców ościennych gmin. Szybko stanie się ona zapewne też alternatywną trasą łączącą ulice Kozienicką i Żółkiewskiego, z pominięciem ronda Popiełuszki. W związku z tak istotną funkcją tej ulicy konieczna stała się budowa wszystkich warstw konstrukcyjnych drogi na odcinku o długości około 1,13 kilometra - od skrzyżowania z ulicą Holszańskiej do ulicy Kozienickiej. W ramach zrealizowanej inwestycji wykonano między innymi korektę osi jezdni, a także wybudowano chodniki, ciąg pieszo-jezdny o szerokości 3,5 metra i miejsca postojowe dla samochodów osobowych. Ponadto zostały przebudowane zjazdy do przyległych posesji prywatnych. Wykonano odwodnienie i oświetlenie drogi. Przebudowana została infrastruktura techniczna wraz z usunięciem kolizji. Przebudowano też łuk wyjazdowy z pętli autobusowej. W celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa, miejsca parkingowe zostały wyposażone w jezdnie manewrowe / drogi serwisowe, co jednocześnie upłynniło ruch na ulicy Fołtyn. W związku z przemysłowym charakterem pobliskiej zabudowy, zjazdy mają odpowiednie parametry geometryczne i konstrukcyjne - tak, by mogły przenosić ruch ciężki. Wykonanie dróg serwisowych, przejść dla pieszych, ciągu pieszo-rowerowego i wydzielonych miejsc postojowych pozytywnie wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa ruchu jego najmniej chronionych uczestników.
Zadanie pod nazwą "Budowa ulicy Marii Fołtyn" współfinansowano ze środków Województwa Mazowieckiego.