W dobrym tempie postępują roboty przy budowie nowych wiaduktów nad linią kolejową u zbiegu ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Obie części konstrukcji są zabetonowane, zaś po południowej stronie jest już najważniejszy element, czyli płyta bezpośrednio nad torami. Trwa budowa murów oporowych, ustawiane są krawężniki, powstaje też peron PKP.

Kontroli prac na terenie tej inwestycji po raz kolejny dokonał przed kilkoma dniami zastępca dyrektora MZDiK Łukasz Kuna, w towarzystwie pracowników Działu Utrzymania oraz stanowiska do spraw drogowych obiektów inżynierskich.

Na odcinku pomiędzy zachodnim przyczółkiem (w pobliżu bloku przy ulicy Żeromskiego 115/117) a ulicą Szklaną, czyli częścią powstającej trasy N-S, płyty dwóch równoległych wiaduktów są już zabetonowane. Tak samo jest po stronie ulicy Lubelskiej, czyli na odcinku pomiędzy ulicami Średnią a Metalową. Pomiędzy tymi dwoma fragmentami maszyny i pracownicy budowy mogą po południowej stronie poruszać się już po gotowej płycie nad torami kolejowymi. Wkrótce będzie też budowana podobna konstrukcja po stronie północnej. Jej betonowe podpory są już praktycznie gotowe.

Na południowym wiadukcie jest już ułożona tak zwana izolacja kap chodnikowych, a pracownicy zaczynają ustawiać krawężniki wyznaczające jezdnię. Montują ponadto stalowe kotwy, zaś do instalacji są przygotowane pomarańczowe deski gzymsowe i dylatacje, czyli elementy łączące poszczególne części obiektu. Wiadukt północny powstał później, więc na nim podobne roboty rozpoczną się niebawem. Dużo dzieje się również pod obiektem, gdzie demontowane są szalunki. W pobliżu przyczółków trwają prace przy budowie fundamentów muru oporowego (od strony Zbrowskiego) oraz samego muru (naprzeciw Średniej). Równocześnie ekipy budowlane wciąż zajmują się instalacjami podziemnymi.

Zaawansowane prace trwają także w kolejowej części tej wielkiej inwestycji, czyli przy budowie peronu przystanku PKP Radom Wschodni. Dobrze widać jego zarys, bo od strony ulic Olszewskiego i Szklanej stoją już betonowe "elki", czyli pionowe prefabrykowane ścianki peronowe. Przyszły peron docelowo zostanie połączony schodami i windami z wierzchołkiem przeprawy, na którym powstaną przystanki autobusowe w obydwu kierunkach. Umożliwi to pasażerom dogodne przesiadki z pociągów do autobusów miejskich i odwrotnie. Będzie to znaczne ułatwienie nie tylko dla osób, które będą korzystały z Lotniska Warszawa-Radom (znajdującego się dwa kilometry dalej), ale przede wszystkim dla mieszkańców Radomia. Całe wschodnie Śródmieście i część osiedla Nad Potokiem będą w zasięgu tegoż przystanku.

Całe zadanie pochłonie ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 milionów złotych, a część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów. Zakończenie tej inwestycji ma nastąpić wiosną 2025 roku. Wykonawcą zadania jest wybrana w przetargu firma Trakcja z Warszawy.