Zima nie zatrzymała prac przy budowie dwóch nowych wiaduktów nad torami kolejowymi u zbiegu ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Inwestycja jest realizowana zgodnie z harmonogramem. Roboty koncentrują się obecnie na betonowaniu przyczółków oraz podpór pośrednich (filarów) zaplanowanej przeprawy - po stronie Śródmieścia, jak też Dzierzkowa.

Roboty "wyszły już z ziemi", dlatego budzą coraz większe zainteresowanie ze strony mieszkańców sąsiednich bloków oraz przypadkowych przechodniów. A jest na co patrzeć (ale oczywiście bezwzględnie zza płotu, bo wstęp na teren budowy jest zabroniony dla osób nieupoważnionych)! Budowlańcy wzmocnili podłoże i postawili zachodni przyczółek, kilkadziesiąt metrów za skrzyżowaniem ulic Żeromskiego i Zbrowskiego. Sukcesywnie montowane są także zbrojenia pod kolejne filary obu wiaduktów (informujemy, że będą to dwa równoległe obiekty nad torami, podobnie jak jest to choćby na alei Wojska Polskiego lub ulicy Żółkiewskiego). Betonowanie podpór odbywa się przy pomocy specjalnych szalunków systemowych, co ułatwia i przyspiesza cały proces. Trwają poza tym kolejne prace fundamentowe, a na filarach zlokalizowanych najbliżej torów kolejowych montowane są zbrojenia pod tak zwane oczepy, czyli górne belki.

Przypominamy, że nad torami kolejowymi na połączeniu ulic Żeromskiego i Lubelskiej zaplanowano powstanie dwóch nowych, równoległych obiektów o łącznej szerokości 34 metrów i długości około 280 metrów. Pod nimi wybudowany zostanie nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni. Usprawni on dotarcie pociągami do Śródmieścia i do lotniska. Zapewniamy przy okazji ponownie, odnosząc się do niedawnych doniesień prasowych, iż powstanie połączenie ciągu pieszo-rowerowego przy ulicy Olszewskiego (trasa N-S) z nowym odcinkiem mającym niebawem pobiec wzdłuż części ulicy Szklanej. Łącznik ten będzie wybudowany w ramach inwestycji związanej właśnie z wiaduktem, a nie z trzecim etapem trasy N-S (wyjaśnialiśmy to już w naszej poprzedniej informacji).

Całe zadanie pochłonie ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów złotych. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej. Wykonawcą tego bardzo istotnego dla naszego miasta zadania jest wybrana w przetargu firma Trakcja z Warszawy.