Koniec roku to tradycyjnie okres podsumowań. Przypominamy najważniejsze inwestycje oraz wydarzenia związane z drogami oraz komunikacją miejską, które miały miejsce w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Powstały między innymi nowe jezdnie, chodniki, drogi rowerowe i sygnalizacje świetlne. Zmieniały się też trasy niektórych linii autobusowych.

Z nowych nawierzchni mogą cieszyć się mieszkańcy kilku dróg w różnych częściach naszego miasta. Najważniejszą inwestycją była przebudowa ulicy Wolność w Śródmieściu (od Reja do Wernera) wraz z końcówką ulicy Warzywnej. Przybyło tam miejsc postojowych, a cały przyległy obszar został objęty strefą ograniczonej prędkości Tempo 30. W ramach tak zwanych zadań czynowych, to znaczy współfinansowanych przez zainteresowanych mieszkańców bądź zarządców terenów, zbudowaliśmy w tym roku ulice Cichą na Plantach (od Zakrętu do Chałubińskiego), drogę przed blokiem przy Filtrowej 13 w Śródmieściu, odnogę Godowskiej na pograniczu Godowa i Malczewa (przy posesji nr 88), Paciaka na Janiszpolu (od Słowackiego do Bieszczadzkiej), a ponadto całą ulicę Tylną we wschodniej części Oboziska. Radomski Program Drogowy, polegający na utwardzaniu nawierzchni, objął w 2022 roku ulice Dobrą i Janowską na Kapturze, Godowską na pograniczu Godowa i Młodzianowa (od Wiejskiej do Radostowskiej), część Niemcewicza na Glinicach, Pośrednią na Wośnikach (od Bulwarowej do Czereśniowej), Sławną na Halinowie i Torfową na Obozisku.

Rowerzyści nie muszą już korzystać z jezdni na fragmentach ulic 11 Listopada na osiedlu XV-lecia (od Zbrowskiego do Chrobrego), Beliny-Prażmowskiego w Śródmieściu (od ronda Mikołajczyka do Traugutta) i Limanowskiego, również w Śródmieściu (od ronda Kisielewskiej do Wałowej). W ramach budżetu obywatelskiego wybudowaliśmy tam asfaltowe drogi dla rowerów. Pod koniec roku podobna inwestycja była wykonana przy Chrobrego na osiedlu XV-lecia (od 11 Listopada do okolic ronda Sybiraków). Przy okazji każdego z tych zadań powstawały także nowe chodniki. Były też oddzielne inwestycje, mające na celu poprawę komfortu poruszania się pieszych. Trotuary z kostki wykonaliśmy przy ulicach Miłej na osiedlu XV-lecia (zachodnia strona od Kusocińskiego do Sowińskiego), Chałubińskiego na Plantach (od Narutowicza do parku) oraz Rapackiego (od Chrobrego na osiedlu Akademickim do Sempołowskiej na Gołębiowie II).

Warto wspomnieć, że nowe nawierzchnie jezdni i chodników pojawiały się nie tylko przy okazji inwestycji drogowych, lecz również wodociągowo-kanalizacyjnych. Po zakończonych robotach spółki Wodociągi Miejskie wykonawcy musieli bowiem odtwarzać rozkopane uprzednio odcinki. Tak było między innymi na fragmentach ulic Białej, Błotniej, Kośnej, Konopnickiej i Słowackiego na Glinicach, Chłodnej na Kapturze, Zbrowskiego na osiedlu Nad Potokiem, Wiejskiej na Młodzianowie oraz Okulickiego na pograniczu Zamłynia i Kaptura. Część z tych zadań nadal jest na etapie realizacji.

Wzbudzaną sygnalizację świetlną zainstalowaliśmy na przejściu dla pieszych przez ulicę 25 Czerwca w Śródmieściu (przy Zespole Szkół Muzycznych). Podobne światła - tyle że i dla pieszych, i dla rowerzystów - pojawiły się także na przejściu i przejeździe przez ulicę Maratońską na pograniczu Halinowa i Zamłynia (w sąsiedztwie ulicy Podhalańskiej). Sygnalizację na ulicy Mieszka I wybudował natomiast inwestor nowego sklepu meblowego na Brzustówce, a na ulicy Lubelskiej (na skrzyżowaniu z drogą dojazdową do parkingu lotniska) - Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze.

W celu poprawy bezpieczeństwa ruchu, w tym zwłaszcza jego tak zwanych niechronionych uczestników, to znaczy pieszych, powstały wyniesione przejścia na ulicach Radomskiego na Ustroniu, Rapackiego na osiedlu Akademickim, Białej na Glinicach i Żelaznej na Potkanowie. Na kilku innych ulicach w mieście powstały poza tym progi zwalniające.

Przy ulicach Żeromskiego, 25 Czerwca i Waryńskiego w Śródmieściu "rozbrukowaliśmy" fragmenty bardzo szerokich chodników, tworząc w zamian klomby z krzewami i drzewami. Zlikwidowaliśmy dzięki temu "wyspy ciepła", czyli duże betonowe powierzchnie, które latem szybko się nagrzewają. Jednak przede wszystkim poprawiliśmy bezpieczeństwo pieszych, ponieważ dzięki temu wyeliminowane zostało parkowanie samochodów w niedozwolonych miejscach przed przejściami. Warto tu dodać, że żadne istniejące legalne miejsce postojowe nie zostało z tego powodu zlikwidowane.

Nowe oświetlenie uliczne zostało zainstalowane między innymi przy ulicach Perzanowskiej, Drzymały i Sołtykowskiej. Kilka przejść dla pieszych na radomskim Południu zostało z kolei doświetlonych (zadanie z budżetu obywatelskiego).

W radomskiej komunikacji miejskiej najważniejsze zmiany to skierowanie części kursów linii 26 do Jedlni-Letniska oraz uruchomienie nowej linii 27 do Skaryszewa. W obu przypadkach stało się to na wniosek samorządów tych gmin - na mocy zawartych z nimi porozumień. Miasto z własnej inicjatywy nie ma bowiem podstaw prawnych do uruchamiania kursów poza swoimi granicami, jeżeli gminy nie chcą ich współfinansować. Wśród innych korekt warto też wymienić skierowanie wszystkich kursów linii 8 na Wośniki, zmianę trasy linii 10 (jazda przez ulice 11 Listopada, Zbrowskiego, Żółkiewskiego, Holszańskiej i Fołtyn) oraz uproszczenie przebiegu trasy linii 16 (poprzez wycofanie jej z Toruńskiej).

Nowe wiaty przystankowe pojawiły się przy ulicach Czarnoleskiej, Wierzbickiej i Warsztatowej na Południu, zaś przy ulicach Beliny-Prażmowskiego w Śródmieściu i 11 Listopada na osiedlu XV-lecia stojące do tej pory zadaszenia zostały wymienione na nowe - z podświetlanymi gablotami. Ustawiliśmy także kilkanaście nowych słupków przystankowych, zgodnych z wytycznymi Systemu Informacji Miejskiej. Przy ulicy Szydłowieckiej powstała para nowych przystanków. Rozpoczęliśmy również akcje promujące Europejski Tydzień Mobilności i - wspólnie z biblioteką - czytelnictwo. Plakaty promocyjne na ten temat zostały umieszczone w podświetlanych gablotach na wybranych przystankach w Radomiu.

Wiosną został rozbudowany System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Na tablicach przystankowych i w aplikacji myBus pojawił się nowy piktogram: gwiazdka. Wskazywał on w sezonie letnim autobusy wyposażone w klimatyzację.