Ogłosiliśmy przetarg na nowy wiadukt łączący ulice Żeromskiego i Lubelską
Aż 34 metry szerokości oraz około 300 metrów długości będzie miała nowa przeprawa nad torami na połączeniu ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Będą to dwa równoległe wiadukty. Pod nimi ma powstać nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni. Ogłosiliśmy już przetarg, mający na celu wyłonienie wykonawcy tego wielkiego i bardzo ważnego zadania.
Wiadukt między Żeromskiego i Lubelską został otwarty w październiku 1982 roku, czyli niecały rok po wprowadzeniu stanu wojennego w Polsce. Zakończenie trwającej kilka lat budowy tak opisywała wtedy lokalna gazeta Słowo Ludu: "O szczegółach związanych z zakończeniem realizacji tego ważnego obiektu, jak i o planach zagospodarowania jego otoczenia poinformował dziennikarzy prezydent Radomia Andrzej Morawski w trakcie konferencji prasowej, w której uczestniczyli też dyrektor Miejskiego Przedsiębiorstwa Konserwacji Dróg i Mostów Bogusław Pawełek i reprezentant Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych Bogdan Nogaś". Dalej informowano między innymi o tym, że dwóch brygadzistów KPRM otrzymało w podziękowaniu za swoją pracę odznaki "Za zasługi dla województwa radomskiego". Liczący sobie już niemal 40 lat obiekt jest obecnie mocno wyeksploatowany. Nigdy nie przechodził on bowiem żadnej generalnej naprawy, a jedynie był poddawany bieżącej konserwacji i odświeżaniu (między innymi w 1991 roku, przed pamiętną wizytą Jana Pawła II w Radomiu - papież dwa razy przejechał wtedy swym papamobile przez ten wiadukt).
Dobra informacja dla wszystkich uczestników ruchu! Przetarg na przebudowę wiaduktu łączącego ulice Żeromskiego oraz Lubelską w Radomiu jest już ogłoszony. Zgodnie z wymogami najpierw zostało wysłane zgłoszenie do dziennika Unii Europejskiej, natomiast 24 czerwca stosowne ogłoszenie pojawiło się w Biuletynie Informacji Publicznej MZDiK.
- To niezwykle ważna inwestycja dla Radomia. Nowy obiekt ma posłużyć zarówno mieszkańcom, jak też pasażerom, którzy na radomskie lotnisko przylecą bądź będą chcieli z niego odlecieć - powiedział zastępca prezydenta Radomia Mateusz Tyczyński podczas briefingu prasowego, zorganizowanego 21 czerwca obok ronda Zapały (przy wiadukcie). Warto podkreślić, że jest to inwestycja prowadzona wspólnie ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Wiadukt będzie zintegrowany z przystankiem kolejowym. - Jest to jeden przetarg, ale tak naprawdę na dwa zadania. My zbudujemy wiadukt, zapłacimy za schody ruchome i windy, a kolejarze zapłacą za budowę peronu - wyjaśnił Mateusz Tyczyński.
Nowy wiadukt (a w zasadzie wiadukty, bowiem będą to dwa równoległe obiekty - tak jak na przykład na alei Wojska Polskiego bądź na ulicy Żółkiewskiego) będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz po jednym buspasie. Na wierzchołku będą zlokalizowane przystanki komunikacji miejskiej, które zagwarantują podróżnym możliwość dotarcia autobusami do portu lotniczego i z powrotem albo do centrum Radomia. Po obu stronach przeprawy znajdą się także ciągi pieszo-rowerowe. Na połączeniu z ulicami Metalową i Średnią powstanie węzeł z łącznikiem obydwu tych dróg.
Planowany termin otwarcia ofert w przetargu to 2 sierpnia. Na wykonanie wszystkich prac zwycięzca będzie miał 24 miesiące od chwili podpisania umowy. Cała inwestycja zacznie się oczywiście od rozbiórki dotychczasowego obiektu.
Przypominamy, że na przebudowę wiaduktu łączącego ulice Żeromskiego i Lubelską w Radomiu miasto pozyskało 65 milionów złotych z programu Polski Ład, a ponadto 30 milionów złotych z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.