Zakończyła się przebudowa całej ulicy Wolanowskiej. Prace objęły zarówno odcinek krajowy, czyli od granicy miasta do ulicy NSZZ Solidarność, jak również miejski - między ulicami Kielecką a NSZZ Solidarność. Komfort poprawił się dla wszystkich użytkowników: kierowców, pieszych, rowerzystów oraz pasażerów autobusów.

Ulica Wolanowska na całej długości ma dwa pasy ruchu, ale przed niektórymi skrzyżowaniami są też dodatkowe pasy do skrętu w lewo. Na miejskim fragmencie po północnej stronie jezdni powstał chodnik, a po południowej - trotuar i droga rowerowa. Wspólny ciąg pieszo-rowerowy udało się wyznaczyć obok cmentarza ewangelickiego. Dawniej po tej stronie nie mogli nawet chodzić piesi. Przy krajowym odcinku po obu stronach zbudowano ciągi pieszo-rowerowe o szerokości trzech metrów. Są poza tym nowe zatoki autobusowe (na większości przystanków postawiono wiaty z gablotami na rozkłady i regulaminy), zjazdy do posesji i oświetlenie.

Na skrzyżowaniu z ulicą Wapienną powstała sygnalizacja świetlna, co znacznie ułatwiło wyjazd z drogi od strony Cerekwi. Światła wzbudzane funkcjonują również na dwóch przejściach dla pieszych na krajowym odcinku ulicy Wolanowskiej. Miejsca ich lokalizacji nie są przypadkowe - jedna sygnalizacja jest obok żłobka, zaś druga przy skrzyżowaniu z drogą do szkoły przy ulicy Kierzkowskiej.

Warto przypomnieć, iż w ramach tego samego zadania przebudowano również skrzyżowanie ulic Maratońskiej i Dębowej. Powstała tam oczekiwana przez kierowców, pieszych oraz rowerzystów sygnalizacja świetlna. Ułatwiła ona wjazd z podporządkowanej ulicy Dębowej, skręt w lewo z Maratońskiej oraz przekraczanie dwóch ruchliwych jezdni, a przede wszystkim poprawiła bezpieczeństwo.

Całe zadanie kosztowało blisko 61 milionów złotych. Ponad 57 milionów złotych to pieniądze z Rządowego Funduszu Polski Ład.