Numery taborowe autobusów są teraz lepiej widoczne dla pasażerów
W radomskich autobusach sukcesywnie pojawiają się dodatkowe numery taborowe, zwane też zamiennie numerami bocznymi. Wszystko po to, by pasażerowie korzystający głównie z aplikacji służących do zakupu biletów wiedzieli, które cyfry należy wpisać. Niektórzy podają bowiem przy zakupie numer linii - a to błąd!
Kupując bilet komunikacji miejskiej poprzez aplikację trzeba wpisać numer taborowy autobusu. Składa się on z trzech lub czterech cyfr (na przykład 405, 623, 955, 1050, 2007, 2100 itp.). Jest umieszczony na zewnątrz (pod przednią szybą i nad tylną oraz nad drugimi drzwiami, a w przypadku autobusów przegubowych także nad trzecimi). W środku numery taborowe, zwane też zamiennie numerami bocznymi, znajdują się również nad przednią i nad tylną szybą. W niektórych pojazdach MPK były one jednak do tej pory niezbyt dobrze widoczne dla pasażerów, gdyż wykonano je dość małymi cyframi, a poza tym w przedniej części autobusów często zasłaniały je lusterka. Poprosiliśmy więc tegoż operatora przewozów o przyklejenie dodatkowych numerów wewnątrz pojazdów (u innych operatorów numery były wykonane większymi i lepiej widocznymi cyframi). Numery taborowe pojawiają się sukcesywnie na tylnych ścianach kabin kierowców oraz naprzeciwko drugich drzwi, a w dłuższych autobusach także naprzeciw trzecich lub w okolicach przegubu. Pasażerowie nie powinni już zatem mieć problemów z ich znalezieniem. Widać je bowiem z dużej odległości.
Przypominamy: kupując bilet w aplikacji trzeba wpisać trzy- albo czterocyfrowy numer taborowy pojazdu, a nie tylko jedno- albo dwucyfrowy numer linii. Praktycznie na każdej linii miejskiej w Radomiu kursuje od kilku do nawet kilkunastu autobusów, dlatego kontrolerzy mają prawo zakwestionować w razie uzasadnionej wątpliwości bilet, przy którego kupnie podano niewłaściwy numer.
Numer taborowy (inaczej boczny) jest przydatny również w sytuacji, gdy pasażer chce złożyć skargę albo pochwałę, ewentualnie spróbować znaleźć jakąś rzecz, którą pozostawił w pojeździe (tutaj sam numer linii z reguły nie pomoże). Numer taborowy jest też wymagany w przypadku korzystania z SMS-a interwencyjnego. Strażnicy miejscy dzięki temu mogą szybciej zlokalizować autobus.