Trasa N-S to nowa droga przebiegająca przez osiedle Nad Potokiem - łącząca Śródmieście z Gołębiowem I. Jej budowa trwała nieco ponad dwa lata. W dniu oficjalnego dopuszczenia prawie całej trasy do ruchu kołowego, czyli 26 sierpnia 2025 roku, pokazujemy na fotografiach, jak ona powstawała i jak wygląda przed otwarciem.
W maju 2023 roku obok zbiornika retencyjnego przy ulicy Olsztyńskiej na osiedlu Nad Potokiem odbyła się konferencja prasowa, podczas której władze Radomia, dyrekcja Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji oraz przedstawiciele wykonawcy (firmy Strabag) przedstawili dziennikarzom lokalnych mediów - a za ich pośrednictwem mieszkańcom Radomia - plany budowy III etapu trasy N-S. Latem ruszyły pierwsze prace ziemne. Budowa objęła fragment ulicy Szklanej wzdłuż dawnej huty szkła, a dalej przebiegała przez dotychczasowe zarośla i dawne łąki wzdłuż linii kolejowej do Warszawy. Zapraszamy zatem do obejrzenia naszego fotoreportażu.
Więcej na temat dopuszczenia do ruchu tego fragmentu trasy N-S będzie można już niebawem przeczytać w oddzielnej informacji.
Briefing prasowy inaugurujący budowę trasy.
Budowa dojazdu od ulicy Struga do nowej trasy.
Pierwsze roboty ziemne w rejonie ulicy Szklanej.
Budowa nasypu w okolicach torów kolejowych.
Przyczółek dla mostu nad Potokiem Północnym.
Kolejne prace na budowie mostu nad potokiem.
Przez most przebiegnie łącznik do Olsztyńskiej.
Budowa przejścia dla pieszych i rowerzystów.
Nasyp trasy N-S równoległy z torami kolejowymi.
Poszerzanie odcinka ulicy Struga przy wiadukcie.
Roboty ziemne u zbiegu ulic Szklanej i Kolberga.
Obrzeża powstającego ciągu pieszo-rowerowego.
Przeszkoda w inwestycji - dzikie wysypisko śmieci.
Prace wykończeniowe w rejonie nowego mostu.
Budowa odcinka pomiędzy torami a zbiornikiem.
Prace przy przejściu podziemnym na Gołębiowie I.
Teren inwestycji w sąsiedztwie ulicy Andersa.
Ciąg pieszo-rowerowy obok dawnej huty szkła.
Kontrola postępu prac na terenie budowy trasy.
Pierwsza warstwa asfaltu w okolicach Szklanej.
Nowa jezdnia w okolicach zbiornika wodnego.
Gotowe przejście pod nasypem nowej trasy N-S.
Przepust pod jezdnią dla Potoku Północnego.
Powstaje mur oporowy przejścia podziemnego.
Widok na inwestycję z wiaduktu na Żeromskiego.
Tak zwane trasowanie pod oznakowanie poziome.
Montaż siatki między trasą N-S a linią kolejową.
Profilowanie skarp w sąsiedztwie ulicy Struga.
Końcowy odcinek tego zadania na Gołębiowie I.
Trasa N-S już z nowym oznakowaniem poziomym.
Światła obok przystanku PKP Radom-Gołębiów.
Nowe skrzyżowanie z łącznikiem do ulicy Struga.
Odcinek trasy dwa dni przed oddaniem do ruchu.
Tablica informacyjna o dofinansowaniu zadania.
Sygnalizacja na skrzyżowaniu z ulicą Szklaną.
Ostatnie spacery po jezdni przed jej otwarciem.
Skrzyżowanie z łącznikiem do ulicy Olsztyńskiej.
Południowy łącznik do osiedla Nad Potokiem.
Fragment trasy wzdłuż zbiornika retencyjnego.
Łącznik z ulicą Olsztyńską w rejonie przychodni.
A to skrzyżowanie z łącznikiem do ulicy Struga.
Nowy ciąg pieszo-rowerowy do ulicy Andersa.
Mural w przejściu podziemnym na Gołębiowie I.
To jest nawiązanie do dzieł Jacka Malczewskiego.