Front prac na ulicy Wolanowskiej objął odcinek od Koziegórskiej do Kieleckiej
Zgodnie z planem idą prace przy przebudowie całej ulicy Wolanowskiej. Obecnie główny front robót obejmuje odcinek między ulicami Kielecką a Koziegórską. Jest on zamknięty dla ruchu kołowego, oprócz warunkowego dojazdu do przyległych posesji. Inwestycja powinna zakończyć się w drugiej połowie października tego roku.
"Wolanowska - nowa" - taka nazwa, nadana przez energetyków, od wielu lat znajduje się na stacji trafo w pobliżu skrzyżowania z ulicą Kleeberga. Już za około trzy miesiące nabierze ona nareszcie nowego, bardzo oczekiwanego przez mieszkańców, znaczenia. Ulica Wolanowska rzeczywiście będzie jak nowa, bo zmieni się tam niemal wszystko: droga, chodniki, oświetlenie i inne elementy.
Na odcinku krajowym, to znaczy od ulicy NSZZ Solidarność do granicy Radomia jest już gotowa cała jezdnia - do położenia została tam już tylko tak zwana warstwa ścieralna asfaltu. Trwa budowa ciągów pieszo-rowerowych oraz zjazdów do posesji. Na odcinku miejskim, czyli od ulicy Kieleckiej do ulicy NSZZ Solidarność powstają obecnie głównie chodniki oraz zjazdy do posesji, a na części jezdni ułożono już pierwszą warstwę asfaltu. Trwają także między innymi prace instalacyjne przy budowie oświetlenia ulicznego.
Przypomnijmy, że po zakończeniu inwestycji do dyspozycji kierowców będą po dwa pasy ruchu o szerokości od 3 i 3,25 metra na odcinku miejskim do 3,5 metra na odcinku krajowym (dodatkowe pasy ruchu pojawią się przed wybranymi skrzyżowaniami). Piesi będą mogli korzystać z nowych chodników, a cykliści z asfaltowych dróg rowerowych. Autobusy komunikacji miejskiej linii 8 będą miały na większości przystanków zatoki (część przystanków nieznacznie zmieni swe lokalizacje, powstanie też nowy - u zbiegu z ulicą Śliską, w kierunku Kierzkowa). Będzie ponadto nowe oświetlenie, a na odcinku miejskim także elementy uspokojenia ruchu.
Pod koniec czerwca autobusy linii 8 powróciły na odcinek ulicy Wolanowskiej od Milejowickiej do pętli na Kierzkowie. Zamknięty obecnie fragment drogi pojazdy komunikacji miejskiej omijają w obu kierunkach objazdem ulicami Topiel, Przysuską i Milejowicką.
Roboty potrwają do października 2025 roku. Ich koszt to ponad 58 milionów złotych. Wykonawcą jest firma Strabag z Pruszkowa.