Sześciu oferentów jest zainteresowanych świadczeniem przez 10 lat usług przewozowych w komunikacji miejskiej w Radomiu. Zwycięzca przetargu będzie musiał dysponować 34 nowymi autobusami, w tym 11 elektrycznymi. Pokonają one łącznie około 19 milionów kilometrów. Obsłużą linie 2, 5, 6, 8, 13, 22, 25 i 26.

W ogłoszonym przez nas postępowaniu przetargowym swoje oferty złożyły następujące firmy przewozowe (w tym konsorcja):

  • Relobus Transport Polska z Torunia;
  • Benedykt Nowak - Nowak Transport ze Świerklańca (lider konsorcjum) wraz z firmami: Transgór z Mysłowic, LZ Apolinary Lazar, Marcin Lazar z Zendka, PKS Południe ze Świerklańca oraz JMS Service z Chorzowa;
  • Mobilis z Warszawy;
  • PKS Gostynin (lider konsorcjum) wraz z firmą PKS Grodzisk Mazowiecki;
  • Irex-8 z Lublina (lider konsorcjum) wraz z firmą Irex-Trans z Bydgoszczy;
  • Dolnośląskie Linie Autobusowe z Wrocławia.

Wszystkie złożone oferty muszą obecnie zostać szczegółowo sprawdzone pod względem formalnym, rachunkowym i prawnym.

Dwie dotychczasowe umowy z operatorami przewozów w komunikacji miejskiej w Radomiu - czyli spółkami Michalczewski oraz Dolnośląskie Linie Autobusowe i Irex-4 - powoli dobiegają już do końca. Konieczne było zatem ogłoszenie kolejnego przetargu. Umowa będzie obowiązywać przez 120 miesięcy od momentu jej podpisania. Od 5 marca 2026 roku nowe autobusy (11 sztuk) wyjadą do obsługi linii 8 i 13. Pozostałe pojazdy będą natomiast kursowały od 27 listopada 2027 roku na liniach 2, 5, 6, 22, 25 i 26 (na linii 25 dotyczy to tylko dni wolnych od pracy). Podstawowo będą potrzebne do tego 34 autobusy, ale wymagamy, żeby wykonawca przewozów dysponował także trzema pojazdami rezerwowymi (na wypadek awarii któregoś z tych podstawowych).

Autobusy będą mieć długość około 12 metrów. Muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 lub 2027 roku, zależnie od podanych wyżej dat włączania ich do obsługi konkretnych linii. Będą one trzydrzwiowe, wyposażone w klimatyzację, monitoring, system liczenia pasażerów i ładowarki USB. Będą ponadto mieć zewnętrzne białe wyświetlacze diodowe (są one lepiej widoczne dla osób słabowidzących), zapowiedzi głosowe, kasowniki z ekranem dotykowym (w każdym pojeździe jeden z nich będzie miał terminal do kart płatniczych) oraz inne nowoczesne urządzenia. Nowością jest to, iż w każdym autobusie będzie defibrylator AED.

Staramy się, żeby komunikacja miejska spełniała coraz wyższe standardy i żeby bez problemów mogły z niej korzystać osoby w każdym wieku, a wśród nich - także pasażerowie z niepełnosprawnościami. Tabor jest zatem sukcesywnie wymieniany na nowy.


Autobusy komunikacji miejskiej w Radomiu