Od 15 października kierowcy mogą korzystać z całej trasy N-S na odcinku od ronda Zapały do ulicy Andersa. Nowa droga zapewni wygodne połączenie między centrum miasta a osiedlem Nad Potokiem i Gołębiowem I. Wspomniane rondo zostało przebudowane na turbinowe, a to pozwoli na płynniejsze poprowadzenie ruchu.

W ramach projektu powstała nowa jezdnia, most nad Potokiem Północnym, przejścia podziemne, przystanki komunikacji publicznej, chodniki i ścieżki rowerowe. Zastosowano także rozwiązania proekologiczne, w tym retencję wód opadowych i nasadzenia zieleni. Przypomnijmy, że trzeci etap trasy N-S zaczyna się od ronda Zapały. Z nową jezdnią łączą się ulice Kolberga i Szklana, a następnie dwie odnogi do ulicy Olsztyńskiej, jedna do ulicy Struga (wraz z łącznikiem do ulicy Andersa) i ostatnia do końcówki ulicy Andersa. Warto także wspomnieć, że nowa trasa przebiega w sąsiedztwie przystanków kolejowych Radom Wschodni oraz Radom-Gołębiów.

Rondo dr Krystyny Zapały jest teraz turbinowe. Na dwóch wlotach zostały wyznaczone osobne pasy dla pojazdów skręcających w prawo lub w lewo, oznaczone znakami pionowymi i poziomymi. Na samym rondzie pasy te rozdzielono krawężnikiem oraz dwiema grubymi liniami ciągłymi. To rozwiązanie dla bezpieczeństwa ruchu bywa stosowane w innych miastach i dobrze się tam sprawdza.

Wartość całego projektu pod nazwą "Budowa trasy N-S w Radomiu - etap III" to 89.409.312 złotych, a wysokość dofinansowania z Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027 to kwota 20.677.625 złotych. Na tym jednak nie koniec, bowiem w przeddzień otwarcia tego odcinka trasy N-S została podpisana umowa z firmą Strabag na realizację następnej części aż do ulicy Energetyków.